Kolejny dzień naszego projektu upłynął pod znakiem intensywnej pracy i refleksji nad problemem zanieczyszczeń środowiska. Rozpoczęliśmy od krótkiego energizera „Follow the leader”, który pomógł nam się zintegrować i pobudzić do działania. Następnie przeszliśmy do części merytorycznej, w której uczestnicy zostali podzieleni na grupy i wzięli udział w debacie. Każda z grup wybierała jeden z trzech zestawów tematów i dyskutowała nad kontrowersyjnymi tezami dotyczącymi ekologii i klimatu. Wśród poruszanych tematów znalazły się między innymi: „Elektryki nie eliminują smogu”, „Bogaci ludzie są jedynymi osobami, które mogą coś zmienić w kwestii klimatu”, czy „Palenie tanim paliwem jest szkodliwe i powinno być zabronione”.
Kolejnym etapem dnia było przygotowywanie plakatów i infografik zawierających dane dotyczące smogu – jego przyczyn, skutków oraz możliwych sposobów zapobiegania. Uczestnicy analizowali poziomy zanieczyszczenia w swoich krajach, porównując je między sobą i wyciągając wnioski, co do działań podejmowanych w różnych regionach Europy. To zadanie pozwoliło nie tylko na rozwijanie umiejętności pracy zespołowej i kreatywnego myślenia, ale także na zdobycie praktycznej wiedzy w zakresie ochrony środowiska.
W drugiej części dnia grupa z Turcji poprowadziła warsztaty tematyczne, podczas których przedstawili prezentację na temat zanieczyszczeń – nie tylko powietrza, ale również wody, gleby oraz wpływu działalności człowieka na ekosystemy. Po prezentacji uczestnicy ponownie podzielili się na zespoły i dyskutowali nad przedstawionymi zagadnieniami. Zwieńczeniem warsztatów było przygotowanie plakatów edukacyjnych, które w przystępny sposób miały przekazać najważniejsze informacje dotyczące problemu zanieczyszczeń oraz możliwych działań zapobiegawczych.
Cały dzień był doskonałą okazją do rozwijania świadomości ekologicznej, krytycznego myślenia oraz umiejętności komunikacyjnych w międzynarodowym środowisku.